bloemerig hart

Boven mijn blog, in de reklame balk, komen regelmatig sites langs die best interessant zijn. Zo zag ik op een site zulke leuke naalden mapjes te koop staan, maar ja voor een handwerkster is het toch het leukste om zo'n mapje zelf te maken.

DSCF0010

De vorm van het mapje mij deed denken aan een versje/pagina in mijn oude poësie album, geschreven door een klasgenootje.

DSCF0026 

Zien jullie het ' -tje tussen de n-en, zwart op wit dat mijn naam écht zo geschreven moet worden.

DSCF0028

Ik vond het altijd zo fascinerend en dit is dan ook één van mijn lievelings bladzijden van mijn album.

DSCF0022     ♥     DSCF0024  

Het grappige is dat het hart open gevouwen kan worden tot een bloemvorm.

DSCF0003         DSCF0004 

Alie was een lief rustig én mooi meisje. Ze woonde niet zo ver bij mij vandaan. Vroeger was het niet zo de gewoonte dat je bij iedereen binnen kwam dus meer dan aan de voordeur of langs het raam lopend op de stoep kwam je niet. Nu was/ben ik iemand die altijd graag meer wil weten van mensen en daar dan een heel verhaal bij zie/bedenk. Het was volgens mij een echt meisjes huishouden met grotere zussen en allemaal tierelantijntjes en gordijntjes. Zussen in petticoats, suikerspin kapsel, mace-up en al een sigaretje rokend. Heel gezellig leek mij dat als dorps stoer meisje, met 1 zusje dat nog stoerder was, en meer sportief opgroeide met daar de bijpassende kleding bij en zéker geen mace-up. Ik weet niet hoe het nu is met Alie, wel dat ze als tiener eens onwel is geworden en haar rug heeft verbrand aan een straalkacheltje in de badkamer. Verschrikkelijk voor zo'n mooi jong meisje. Ik hoop dat ze ondanks dat een gelukkig leven heeft.

…………………………………………………………………………………………………….

nota bene: als ik toestemming heb van de maakster zal ik uitgebreider loggen over dit leuke naalden mapje !!

foto ,  foto 2

Dit bericht werd geplaatst in Lapjeswerk. Bookmark de permalink .

22 reacties op bloemerig hart

  1. Josee Kool zegt:

    Marian’ne, je spelt echt MARIAN’NE! Ik steeds maar denken dat het een WWWgrapje was.
    Wie weet komt Alie nog naar voren.

  2. Hihi joseek, dát heb jij goed gezien. Ik heb het er even bij gezet !!;-))

  3. Anita zegt:

    Wat heb j eigenlijk een aparte naam. Ik wordt helemaal nostalgisch van je poezie-album.

  4. PetraM zegt:

    Wat geweldig dat je je poeziealbum nog hebt. Ik ben hem jammer genoeg kwijt, waar hij is weeten we niet. Wel heb ik die van mijn moeder een hele oude die koester ik dan ook. Mooi verhaal over het hartje en het buurmeisje. Ik hoop met je dat het haar goed is gegaan en je hartenmapje helemaal mooi en bijzonder.

  5. Johanna zegt:

    och, wat leuk dat poesiealbum. Via via kwam ik hier terecht en zag dat album en zei hard op dat is de mijne. Ik heb natuurlijk het zelfde berichtje er in staan.

  6. Corrie zegt:

    Schattig dat naaldenmapje Marian’ne met een ‘. Leuk om te weten dat die ‘ er echt tussen hoort te staan, maar ook als je het voor je eigen lol verzonnen zou hebben, zou ik die ‘ er altijd met plezier tussen gezet hebben. Heerlijk dat je je album nog hebt!

  7. Inge zegt:

    Heb mijn albums ook nog.
    Leuk om af en toe weer eens in te kijken en te lezen.
    Toevallig heb ik zo’n zelfde hart erin.

  8. josé zegt:

    Wat een leuk naalden mapje En je album nog, ik heb er ook nog twee de eerste ligt los hi hi.

  9. willy zegt:

    Wel heel bijzonder dat ik een Marian’ne ken.
    Misschien ziet Alie haar versje in jouw album, wel op internet en komt er een leuke ontmoeting.
    Mooi naaldenmapje.
    Groetjes
    ps kom je even kijken het begint met a en eindigt op mager.

  10. ine zegt:

    Zo leuk je poeziealbum. En ik schrijf het expres zó….want zo deden wij dat vroeger ook ;-)))
    Mijn album heb ik ook nog, maar niet met zo’n leuk hart erin.
    Wél met een door mij zelf verzonnen versje!

  11. Marijna zegt:

    Enig toch om in de poesie albums te gluren. De tijd draait dan helemaal terug met allerlei herinneringen. Zo ook bij jou begrijp ik. Schattig dat versje in het hartje. Ik heb de mijne ook nog. Ja, gezien die ’n in je naam. Schattig naaldenmapje heb je gemaakt. ziet er erg leuk uit.

  12. Lida zegt:

    Heerlijke nostalgie, ja ik heb ook mijn poesie album nog, want zo werd het genoemd bij ons! De bladzijde waar mijn vader moest schrijven is altijd leeg gebleven, maar verder een vol album met herinneringen en plaatjes! Leuk jouw eigen interpretatie van het hartje! Groetjes en een fijne dag,
    Lida

  13. Anje zegt:

    Marian’ne voor altijd, nooit meer verkeerd schrijven……
    Schattig je “uitvouw-hartje”, lieverd het is al zo oud als de weg naar Rome, waarom zou je het niet mogen tonen??? Daar kan toch geen claim op liggen?
    Dag, dag, liefs Anje.

  14. goof zegt:

    Hoi lieve MM, wat een gaaf logje weer! Mijn oudere zus had een poezie-album met een tekening die de juf van de kleuterschool had gemaakt. Dat vond ik zooooooo mooi! het was een fee met eekhoorntjes en konijntjes om haar heen en op haar handen,… prachtig,…
    Ik zat toen nog niet op de kleuterschool en snel daarna gingen we verhuizen, dus geen tekening,…
    Weet je waar ik ook aan moet denken, bij dit logje? Aan jouw eigen, zo bijzondere handschrift!
    ;o)

  15. Elma zegt:

    marian’ne wat kon je al mooi schrijven toen je 10 jaar oud was.

  16. Angeli zegt:

    Pure nostalgie én een aparte naam. Zou leuk zijn als Alie het zou lezen hier op je blog! Schitterend naaldenmapje…

  17. Huisje 9 zegt:

    Ik heb een stokje aan jou doorgegeven.
    Kijk maar even bij deze link.
    http://huisje9.blogspot.com/2010/07/het-hoe-het-begon-stokje.html

  18. Ines zegt:

    Wat een ontzettend leuk naaldenmapje.
    Wat leuk dat je jou poëziealbum nog hebt, de mijne is in de loop van 10 verhuizingen verloren gegaan.
    Lief dat je even bent wezen zwaaien bij mij, ik zwaai nu weer even bij jou.

    Groetjes
    Ines

  19. Oh wat een kostbaar bezit!! Wat fijn dat je dit album nog hebt. Die van mij is lang geleden al zoek geraakt. Daarom bewaar ik hem van de meiden natuurlijk ook zo goed. Pas als ze belangstelling hebben mag hij met hen mee….

    Vreselijk voor zo’n jong meisje. Mijn vriendinnetje van erg lang geleden heeft met de BQQ spiritus over haar heen gehad. Arm en gezicht verbrand. Dus als er iemand bij een BQQ met spiritus aankomt…. brrr….

  20. Ctje zegt:

    Bijzonder een ‘ in je naam 🙂
    Poezie is niet meer in, nu zijn het vriendenboekjes.
    Erg jammer. Poezieboekjes zijn schitteren ik heb er gelukkig ook 1

  21. Dit schreef ik op je oude blog !!!

    Ik reageer even hier want op je nieuwe blog lukt het mij niet.

    Hee dit stokje ken ik nog niet !!
    Ik zal eens rond gaan kijken.
    Leuk om jouw begin en van de anderen te lezen.

    lieffff, dat je benieuwd bent naar mijn begin !!;-)

    Ik laat nog van mij horen.

    (((zwaaiii)))…. marian’ne m

  22. miriam zegt:

    Wat een leuk naaldenmapje vind deze wel heel apart.

    En wat leuk je poezie album heb hem ook nog steeds vind het leuk om van tijd tot tijd weer eens door te bladeren al die oude versjes.

    Even wat anders heb die tas uit een eerder berichtje van je ook gemaakt vond hem zo leuk.
    Viel eigenlijk voor het rood wit blauw maar heb hem in andere kleuren gemaakt en zelf nog wat dingetjes toegevoegd.
    Als je zin heb hij staat op mijn blogje

    liefs ♥miriam ♥

Plaats een reactie